Espoon Tennisseuran miesten edustusjoukkue pelasi TEHO Sport Tennisliigassa viime viikonloppuna kaksi kotiottelua. Lauantaina Laaksolahteen saapui Smash Helsingistä. Smash oli sarjan kärjessä, joten helppoja otteluita ei ollut tiedossa taaskaan. Ykköspelaajana ETS:llä pelasi Jason Sormunen, joka ei saanut horjutettua vahvaa Vladimir Ivanovia. Lopputulos 6-2, 6-1 vieraille. Kakkosten singelissä Oliver Saarinen pelasi kauden avauspelin toivuttuaan rannevammasta. Vastaan tuli kovasyöttöinen Hermanni Tiainen, joka oli niukasti vahvempi lukemin 6-4, 6-3. Kotijoukkueen vahvimmassa vedossa oleva Oskari Eerola sai pelata kolmosten kaksinpelin ja onnistui nappaamaan pisteen viemällä trillerin Sami Huurinaista vastaan numeroin 6-4, 3-6, 10-7. Nelinpelissä Smash oli vahvempi kotijoukkueen duoa Jason Sormunen/Tommi Luhtala, lukemat 6-2, 6-1. Ykköspelaajien ja kolmospelaajien kaksinpelien sekä nelinpelin tallenne nähtävissä ruudussa: https://www.ruutu.fi/video/3736479 katselu vaatii ruutu+ tilauksen.

Sunnuntaina vuorossa oli kotipeli Smash-Kotkaa vastaan. Hieman yllättäen sarjan pohjille jumiutunut Smash-Kotka oli edellisenä päivänä avannut voittotilinsä ja saapui Espooseen metsästämään lisäpisteitä. ETS:n kokoonpano oli muuttunut eilisestä ja Oskari hyppäsi kolmosen paikalta ykköspelaajaksi. Vastaan asettui Suomen ranking-9, Ville-Petteri Ahti, joka oli edellisenä päivänä voittanut Iiro Vasan selvin numeroin. Oskari ei turhaan ennakkoasetelmaa hätkähtänyt vaan pelasti muutaman murtopallon ottelun alussa ja vei avauserän yhdellä syötönmurrolla 6-4. Toinen erä eteni tie-breakiin asti, jonka Ahti vei nimiinsä. Jälleen ratkaisu haettiin 3. erän match-tie-breakista, jossa Eerola oli jälleen voitokas. Loppunumerot 6-4, 6-7, 10-3. Upea voitto Oskarille!

Kakkosten singelissä Jukka Luhtala oli aseeton kovaa pelannutta Kotkan Vesa Ahtia vastaan. Vesalle voitto helpohkosti 6-2, 6-3. Kolmosten kaksinpelissä vieraiden Jussi Salmio voitti Tommi Luhtalan 6-1, 6-4. Kumpikaan joukkue ei ollut voittanut vielä yhtään nelinpeliä tällä kaudella, joten asetelma dubbeliin oli mielenkiintoinen. Kotijoukkueelta ensimmäistä kertaa tulessa duo Oliver Saarinen/Oskari Eerola ja alku näyttikin erittäin hyvältä Ahdin veljeksiä vastaan. Avauserä tuli hienolla pelillä kotiin 6-1, mutta toisessa erässä yksi heikko syöttövuoro kostautui eikä useat breikkipallotkaan tuottaneet tulosta, joten siirryttiin jälleen 3. erään. Kotkalla oli siinä tukevantuntuinen 3-7 johto, mutta ETS nousi vielä 8-9 tilanteeseen. Ratkaiseva piste kuitenkin vieraille ja tärkeä piste lipui Kotkan pojille. Ykkösten kaksinpeli ja nelinpeli nähtävissä: https://www.ruutu.fi/stream/3736163 katselu vaatii ruutu+ tilauksen.

Teho Sport Tennisliiga jatkuu ensi viikolla ja luvassa on vieraspelit Tampereella ja Helsingissä. Vastukset ovat jälleen kivikovia ja muutamia irtopisteitä lähdetään metsästämään. Putoaminen liigasta näyttää nyt olevan kahden kauppaa, Valkeakosken Tenniksen ja Espoon Tennisseuran. Todennäköisesti ratkaiseva keskinäinen ottelu pelataan 15.1. Valkeakoskella ja liigan päätöskierros 16.1.