ETS ja Laaksolahden Tenniskeskus Oy ovat päättäneet yhdistää ETS:n toiminnanjohtajan tehtävät ja yhtiön toimitusjohtajan tehtävät samalle vastuuhenkilölle. Uudistuksen tavoitteena on kehittää seuran ja Laaksolahden Tenniskeskuksen toimintaa ja olosuhteita uudelle tasolle ja vastata seuran jäsenten ja hallin muidenkin käyttäjien odotuksiin nykyistä paremmin.

Espoon tennisseuran (ETS) uudeksi toiminnanjohtajaksi ja Laaksolahden Tenniskeskus Oy:n toimitusjohtajaksi 1.6.2024 alkaen on nimitetty Juho Paukku. ETS:ssä Paukun vastuulla tulee olemaan sekä seuran tennis- että sulkapallotoiminta (Laaksolahden Sulkapallo).

Tennisyhteisölle Paukku ei esittelyjä kaipaa. Hän on pelannut tennistä ammattilaisena (paras ATP ranking 379 kaksinpelissä ja 250 nelinpelissä), Suomen Davis Cup joukkueessa ja voittanut useita Suomen mestaruuksia. Lisäksi hänellä on monipuolinen kokemus seura- ja valmennustoiminnasta. Tenniksen ohella Paukku on luonut uraa rahoitusalalla, ja hän siirtyy uuteen tehtävään Svea Bank AB:n palveluksesta.

”Ensinnäkin haluan kiittää Laaksolahden Tenniskeskusta ja Espoon tennisseuraa luottamuksesta ja valinnasta tähän tehtäväkokonaisuuteen. On oikein hienoa päästä rakkaan lajin pariin isommin takaisin. On mielenkiintoisesta nähdä niin lajia, kuin hallin toimintaa uudesta kulmasta, kentänrajojen ulkopuolelta. Myös lähempi tutustuminen sulkapallopuolen toimintaan varmasti avartaa ja antaa lisää mailapelikokemusta. Odotan innolla tulevaa. Haluan osaltani myös kiittää seitsemää vuotta Svealla, erittäin antoista aikaa, hyvien kollegoiden kanssa. Samaa toivon tulevalta”, Paukku sanoo.

ETS:n puheenjohtaja Joni Heliskosken mukaan; ”Seura tulee saamaan Paukusta paitsi lajin rautaisen ammattilaisen myös tulevaisuuteen katsovan ja tavoitteellisen johtajan. Tavoitteenamme on ottaa tulevina vuosina iso ”kehitysloikka” ja nostaa perinteikkään seuran toiminta uudelle tasolle”.

ETS:n nykyinen toiminnanjohtaja, Jukka Luhtala, jatkaa seuran palveluksessa vahvistaen valmennustiimiä kilpailu- ja valmennuspäällikkönä.

Myös Laaksolahden Tenniskeskus Oy:n hallituksen puheenjohtaja Niila Rajalan usko Paukun kykyihin tenniskeskuksen peräsimessä on luja, ”Odotan innolla, miten Juho luotsaa seuran ja hallin toiminnan yhteensovittamista sekä kehitystyötä. Tavoitteenamme on tuottaa erinomainen asiakaskokemus kaikille hallin asiakkaille. Samalla kuitenkin haluan kiittää hallin nykyistä toimitusjohtajaa, Mika Malmia, erinomaisesta työstä hallin talouden tasapainottamisessa ja olosuhteiden parantamisessa. Mika luovuttaa hyvässä kunnossa olevan hallin seuraajalleen.”

Kucassa Niila Rajala, Juho Paukku ja Joni Heliskoski