Espoon Tennisseura järjesti kuudennen Elja Seppälä Open -turnauksen Laaksolahdessa 22.-24.11. Sarjoista toteutuivat Miehet B, Naiset B, Pojat 15 ja Pojat 11.

Kaavioiden kakkossijoitetut pelaajat olivat tällä kertaa vahvoja ja onnistuivat viemään kolme luokkaa neljästä. Miesten B-luokassa wo-paikalle mukaan tullut ETS:n Lasse Männistö selviytyi välieriin viemällä semeissä turnauksen voittajalta ETS:n Ilmari Leppäseltä yhden erän. ’Imppu’ kaatoi kevään uusintafinaalissa TCT:n Johan Aaltosen 6-1, 6-7(5), 10-4.

Jälleen mukavasti pelaajia kerännyt naisten B-luokassa voitto meni myös kakkossijoitetulle, Aalto-Tenniksen Tupu Ruuskalle. Entinen ETS-peluri Tupu kaatoi myöskin tiukassa finaalissa italialaisväriä kisoihin tuoneen Elena Margarian 1-6, 7-5, 10-7.

P15 sarja pelattiin kolmena lohkona. Ykköslohkosta selvisi jatkoon tiukasti ykkössijoitettu EVS:n Oscar Paavolainen. ETS:n Lucas Airaksisella oli ottelussa Oscaria vastaan yksi ottelupallo, mutta ei pystynyt yllätykseen.

Kakkoslohko oli tasainen ja jatkoon selvisi ETS:n Anttu Keinonen kahdella voitolla. Kolmoslohksta jatkoon selvisi HLK:n Topi Hero vakuuttavalla 36-1 pelisuhteella.

Semeissä kohtasivat Anttu ja Topi. Anttu onnistui viemään tasaisen avauserän 6-4 ja toinen erä myös Antulle 6-0. Finaali oli erittäin tasainen ja Anttu jatkoi vahvoja otteitaan kaatamalla Oscarin numeroin 7-6, 7-5.

P11 sarjassa pelattiin kompassikaavio, jossa taattiin kaikille pelaajille 3 ottelua. Matseja kertyi paljon, kun kaaviossa oli 22 pelaajaa. Tällä kertaa kakkossijoitettu ei kyennyt voittoon, vaan ykkössijoitettu HVS:n Noel Heiskanen piti pintansa ja vei koko kisan. Finaalissa kaatui GT:n Alejandro Renalias 6-0, 6-1. Parhaasta ETS-saavutuksesta vastasi Niklas Tuomela, joka pääsi semeihin.

Kuvassa vasemmalta: Ilmari Leppänen, Johan Aaltonen, Tupu Ruuska, Elena Margaria

Kuvassa Oscar Paavolainen ja Anttu Keinonen

Kuvassa Alejandro Renalias ja Noel Heiskanen

www.espoontennisseura.fi/kisat