Espoon Tennisseuran yleisen sarjan edustusjoukkueet ottivat tärkeät voitot lauantaina ykkösdivisioonissa. Miehet kärsivät kauden avauksessa kotitappion Smashin kovalle joukkueelle 3-1 ja nyt Laaksolahteen matkusti Vaasan Tennisklubi (WaTC). Ottelussa oli suuri panos, koska lohkon viimeinen joukkue tippuu suoraan kakkosdivariin ja toiseksi viimeinenkin joutuu karsintoihin. Ennakkoon Vaasa lukeutuu kovan lohkon helpoimpiin joukkueisiin. Ykkösten kaksinpelissä Tommi Luhtala sai kolmatta kautta peräjälkeen vastustajakseen Ilkka Mäkelän (aiemmilla kausilla seurana LTS): Tällä kertaa näytti siltä, että Tommi vie vakuuttavasti ottelun, johdettuaan sitä 6-2, 3-0 ja 6-2, 5-3. Mutta niin vain Ilkka pisti jälleen taisteluvaihteen päälle ja väänsi toisen erän tie-breakilla 7-5. Match-tie-breakista muodostui jälleen todellinen trilleri. Tommi pelasti yhden ottelupallon ja varmisti otteluvoiton lukemin 13-11.

Kakkosten ottelussa Oliver Saarinen kohtasi pari vuotta vanhemman Isac Lindenin.  Ottelu oli odotetun tiukka ja Isac vei yhdellä murrolla avauserän 6-4. Toisessa Oliver sai menetetyn murron takaisin ja Linden jo kävi kuumana, mutta pystyi kasaamaan itsensä ja nappasi toisenkin erän 7-5.

Kolmosten pelissä Jukka Luhtala jatkoi vakuuttavia otteitaan eikä tiukoista geimeistä huolimatta antanut vastustajalleen Jaakko Keski-Nisulalle kuin yhden, ollen tyly isäntä lukemin 6-1, 6-0.

Nelinpelissä Vaasa oli lähestulkoon pakkovoiton edessä. Luhtalan veljekset pelasivat kauden avausnelurinsa ja hoitivat sen peruspelillä 6-2, 6-4. Näin ollen tärkeä 3 pisteen voitto Espooseen. Kausi jatkuu pitkähkön tauon jälkeen tuplaviikonlopulla 27.-28.1.

Naiset pelasivat samaan aikaan kauden avauksensa. Vastaan matkusti Maarianhaminan joukkue. Ella Tuomela otti vakuuttavan voiton ykkösten kaksinpelissä 6-2, 6-2 ja Jenina Ishii näytti myös hoitavansa hienosti kakkosten singelin johtaen ottelua 6-0, 5-2. Tuossa kohtaa Jeninalla oli kuusi ottelupalloa, mutta yhtäkkiä ottelu alkoi kääntyä ja vastustaja vei 5 geimiä putkeen. Jenina kuitenkin kasasi hienosti ajatuksensa ja taisteli voiton match-tie-breakissa numeroin 10-8. Nelinpelin hoitivat vakuuttavasti Minna Torkki ja Ella numeroin 6-1, 6-1.

Sarjataulukot ja tilastot: www.tennisliiga.fi/ykkosdivari