Espoon Tennisseura järjesti kansalliset kilpailut Laaksolahdessa 6.-8.11. Sarjoina olivat tällä kertaa P10, T10, MB ja MD. Kilpailut tulivat taas täyteen hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisajan umpeutumista.

Miesten B-luokassa finaaliin etenivät vasta 12-vuotias seuramme kärkijuniori Oliver Saarinen sekä ETS:n Tim Toivonen. Oliver voitti semifinaalissa ykkössijoitetun PTT:n Jaakko Laitisen 6-0, 7-6. Avauserä tuli helposti, mutta Laitinen sai pelinsä kuntoon ja aloitti kirin 1-4 tappioasemassa 2. erässä. Oliverin hermot kuitenkin piti eikä päästänyt erää käsistään. Tim pelasi vakuuttavan turnauksen ja tiputti jo aiemmin kakkossijoitetun HVS:n Aleksi Löfmanin ja semifinaalissa kaatui HVS:n Oskar Antinheimo 6-2, 7-6. Valitettavasti finaali päättyi ennen kuin ehti kunnolla alkaa Timin loukkaantumiseen ja näin B-luokan mestaruus Oliverille!

Miesten D-luokassakin puolet semifinalisteistä oli oman seuran pelaajia. Loistavan debyytin tehnyt ETS:n 14-vuotias Rasmus Åberg joutui taipumaan turnauksen voittajalle, Sata-tenniksen Erno Kavanderille. Erno voitti finaalissa ETS:n Antti Koskisen 6-3, 6-0.

Poikien 10v sarjassa jopa kolme neljästä semifinalistista tuli ETS:stä. Ykkössijoitettu Max Alopaeus voitti seuratoverinsa Matias Torkin vakuuttavasti semifinaalissa ja sai vastaansa veljensä Felixin semeissä kaataneen Otso Martikaisen HVS:stä. Finaalista tuli erittäin kovatasoinen ja tiukka, mutta Max vei ottelun nimiinsä 6-2, 7-6 ja vahvisti keskinäiset ottelut nyt lukemiin 3-0.

Tyttöjen 10v sarjassa kaikki sunnuntain ottelut olivat kolmieräisiä. Yläsemissä ETS:n Silja Sundell taisteli hienosti turnausvoittoon edenneeltä Serena Hatakalta erän, mutta joutui lopulta taipumaan 6-1, 3-6, 6-3. ETS:n Anna Saarinen voitti alakaavion puhtaalla pelillä.

Onnittelut ETS:n junnuille menestyksestä ja kiitos katsojille kannustuksesta!

Kaaviot ovat nähtävissä tennisässässä.