Espoon Tennisseura järjesti kansalliset kilpailut Laaksolahdessa 3.-5. maaliskuuta. Sarjoina miehet A3, Miehet C, Miehet E (uusi luokka) sekä naiset B. ETS keräsi voitot kaikissa muissa sarjoissa paitsi A3-luokassa. Lisäksi miesten C- ja E-finaalit olivat etsiläisten sisäisiä mittelöitä.

Naisten B:ssä ykkössijoitettu Ella Tuomela voitti turnauksen menettämättä erääkään. Finaaliin pelasi hieman yllättäen HVS:n Emilie Gabran. Ella oli päivän ainoassa kaksieräissä finaalissa parempi lukemin 6-4, 6-3.

Ensimmäistä kertaa Laaksolahdessa pelattu miesten E-sarja keräsi mukavasti osallistujia. Monelle pelaajalle tämä oli ensimmäinen kansallisen tason kilpailu. Tiukkojen otteluiden jälkeen finaaliin selvisivät Robin Pikkarainen ja Rasmus Åberg. Robin näytti avauserässä menevän turnausvoittoon, mutta Rasmus nousi lopulta voittoon kolmessa erässä.

Miesten C:n finaaliin selviytyi odotetusti ykkössijoitettu John Toivonen häviten vain 4 geimiä 3 ottelussaan. Toiselta puolelta kaaviota finaaliin pelasi hienosti Max Alopaeus voittaen semeissä kakkossijoitetun Max Wesamaan. John lähti finaaliin selkeä ennakkosuosikin viitta harteillaan ja veikin avauserän vakuuttavasti 6-1. Max taisteli kuitenkin loppuun asti ja pelasti 5-4 tilanteessa 2 peräkkäistä ottelupalloa. Seuraavat 2 geimiä Max pelasi loistavasti ja vei kuin veikin ratkaisun kolmanteen erään. John näytti jälleen ottavan omansa ja pääsi jo 4-1 johtoon. 5-2 tilanteessa Johnilla oli 30-15 johto, mutta ei onnistunut saamaan enempää pisteitä. Kun geimin päättänyt Johnin helppo smash iskeytyi verkkoon, tipahti John kramppien voimasta maahan eikä kyennyt enää jatkamaan ottelua. Näin ollen hieno C-luokan mestaruus vasta 11-vuotiaalle Maxille!

MA3-luokka keräsi kiitettävät 28 osallistujaa. Perjantaina pelattiin yksi 3 tunnin ja 15 minuutin kamppailu ja lauantaina klo 21.37 alkanut kvartsi Pynnösen ja Niskakankaan välillä oli kentällä peräti 3,5 tuntia ja päättyi n. klo 1.10. Finaali oli toisinto vuodentakaisesta, kun TeTen Joonas Laaksonen kohtasi SVS:n taikurin, Janne Wuorisen. Tällä kertaa Jannella oli enemmän paukkuja jäljellä kuin viime vuonna ja saikin vietyä avauserän hienolla pelillä 7-6(2). Toisessa erässä Joonas hieman paransi otteitaan ja vei sen 6-2 sekä kolmannen 6-1. Näin ollen Joonas onnistui puolustamaan mestaruuttaan ja edellisestä tappiosta on nyt kulunut jo reilusti yli vuosi. Toivotaan, että liitto saa fiksattua ranking-systeemiään siten, että Joonas pikkuhiljaa nousisi ylös A3-luokasta.

KISASIVULLE >>>

Tennisvalmennukset on peruttu PE-SU!

Tenniksen vakiovuorot on peruttu pe 15.30-su 17.30