Espoon Tennisseuran miesten edustusjoukkue teki paluun korkeimmalle sarjatasolle TEHO Sport Tennisliigan 12 vuoden tauon jälkeen voittamalla viime kaudella ykkösdivisioonan. Kausi alkoi tänään vierasottelulla Kauniaisissa kovaa Grani-tennistä vastaan. ETS sai vahvistuksena tälle kaudelle TCT:n Jason Sormusen, joka on tällä hetkellä Suomen tasoluettelon sijalla 19. Muuten joukkueen runko on sama kuin edelliskaudella ykkösdivisioonassa ja koostuu pääasiassa oman seuran kasvateista.

Avausotteluun valittiin kolmikko Jason Sormunen, Oskari Eerola ja Jukka Luhtala. Granilla ykköspelaajana oli ammattilainen, virolainen Jürgen Zopp. Zopp on ollut parhaimmillaan maailmanlistan 71. kaksinpelissä, tällä hetkellä ATP-ranking on 553. Jason haastoi alussa hyvin ja hänellä oli murtopallo 3-2 johtoon. Zopp kuitenkin pelasi ratkaisevat pisteet vakuuttavasti ja vei ensimmäisen erän tiukasti 6-4 ja toisen 6-0.

Kakkosten singelissä kohtasivat ETS:n Oskari Eerola ja GT:n Juho Paukku. Myös kakkosten pelissä ETS aloitti vahvasti ja Oskari näytti vievän ottelua. Oskarilla oli useampi breikkipallo ottelun alussa, mutta ei onnistunut murtamaan Juhon syöttöä. Paukku vei avauserän 6-3 ja toisen 6-2.

Tilanne oli kotijoukkueelle 2-0, kun kolmosten kaksinpeli pääsi alkamaan. Jukka Luhtala ei vuorostaan aloittanut yhtä vahvasti kuin joukkuetoverinsa, vaan syötti GT:n Mikael Martikaista vastaan 6 kaksoisvirhettä kahteen avaussyöttövuoroon. Sitten Jukka alkoi saada hiljalleen ottelun juonesta kiinni ja pääsi peliin mukaan. Avauserä meni nopeasti Martikaiselle lukemin 6-2. Toisessa erässä Luhtala sai murron heti alkuun ja siirtyi nopeassa tahdissa 3-0 johtoon. Ilman uusia murtoja edettiin 5-2 tilanteeseen, jolloin Martikainen hävisi jälleen syöttönsä. Match tie-breakissa Jukka oli saanut syöttönsä uomiin ja vei sen 10-4 ja näin ollen toi tärkeän kauden avauspisteen Espooseen.

Nelinpelissä Sormunen/Eerola pelasivat Zopp/Paukku paria vastaan ja kotijoukkue oli tällä kertaa parempi numeroin 6-1, 6-1. Lopputuloksena siis 3-1 tappio ETS:lle.

Huomenna luvassa kotiottelu klo 13.00 Sata-tennistä vastaan.